Εάν πιστεύετε ότι η κατοχή ενός ιστότοπου από μόνη της μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της επιχείρησής σας το 2023, αυτό είναι λάθος. Ένας ιστότοπος είναι απλώς ένα εικονικό γραφείο ή βιτρίνα. Πρέπει να το προωθήσετε για να κάνετε τους ανθρώπους να το επισκεφθούν. Με τους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο τώρα από ποτέ, τίποτα δεν μπορεί να σας βοηθήσει να προωθήσετε την επιχείρησή σας πιο αποτελεσματικά από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι τόσο προσιτό σήμερα που οι επιχειρήσεις όλων των μεγεθών και τύπων μπορούν να επωφεληθούν σε μεγάλο βαθμό από αυτό. Εάν γίνει σωστά, κάθε επιχείρηση μπορεί να αποκομίσει τα οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ. Ακολουθούν ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ που μπορείτε να απολαύσετε ως επιχείρηση το 2023.
Πίνακας περιεχομένων
- Τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ;
- Τύποι ψηφιακού μάρκετινγκ
- Τι κάνει το ψηφιακό μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας;
- Οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ
- 12 πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ για επιχειρήσεις
Τι είναι το ψηφιακό μάρκετινγκ;
Το ψηφιακό μάρκετινγκ αναφέρεται σε έξυπνες πρακτικές μάρκετινγκ που διεξάγονται μέσω του διαδικτύου ή οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής. Search Engine Optimization (SEO), Pay Per Click (PPC), Social Media Marketing κ.α. είναι μερικές από τις μορφές digital marketing. Οι εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ χρησιμοποιούν τεχνικές, είτε μεμονωμένα είτε σε συνδυασμό, για να επιτύχουν τους στόχους σας.
Ουσιαστικά, οι αρχές του ψηφιακού μάρκετινγκ και του συμβατικού μάρκετινγκ είναι οι ίδιες, διαφέρουν οι πλατφόρμες και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούνται.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει μερικά διακριτικά χαρακτηριστικά:
1. Μετρήσιμο
Κάθε καμπάνια μπορεί να μετρηθεί. Στο ψηφιακό μάρκετινγκ, η απήχηση και οι αντιδράσεις σε όλες τις διαφημίσεις μπορούν να συλλεχθούν αριθμητικά. Αυτά τα δεδομένα βοηθούν τις εταιρείες να βρουν καλύτερες στρατηγικές μάρκετινγκ στο μέλλον.
2. Εξατομίκευση
Το ψηφιακό μάρκετινγκ σάς επιτρέπει να κατανοείτε εύκολα τους πελάτες σας, να παρακολουθείτε τις αγοραστικές τους συνήθειες, να μαθαίνετε για τα ενδιαφέροντα τους, τις προτιμήσεις τους και τις αντιπάθειές τους. Αυτό σας επιτρέπει να προσφέρετε (ή να προσαρμόσετε) προϊόντα και υπηρεσίες στις συγκεκριμένες ανάγκες τους.
3. Αμφίδρομη επικοινωνία
Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πρακτικές μάρκετινγκ, το ψηφιακό μάρκετινγκ παρέχει μια πλατφόρμα για αμφίδρομη επικοινωνία. Κάθε μήνυμα που στέλνετε σας βοηθά να ξεκινήσετε μια συνομιλία με το κοινό σας, γεγονός που σας βοηθά να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη σχέση μαζί τους.
4. Στοχευμένη διαφήμιση
Σας επιτρέπει να στοχεύσετε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία. Μπορείτε να στοχεύσετε άτομα με βάση την ηλικία, το φύλο, το επάγγελμα, τη γεωγραφία, τα ενδιαφέροντα κ.λπ. Για παράδειγμα, εάν διευθύνετε ένα κατάστημα γυναικείων ενδυμάτων, μπορείτε να στοχεύσετε γυναίκες που αναζητούν γυναικεία ρούχα.

Τύποι ψηφιακού μάρκετινγκ
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μια πιο προσιτή μορφή διαφήμισης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι έρχεται σε πολλές μορφές. Μια επιτυχημένη στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ είναι το αποτέλεσμα του συνδυασμού δύο ή και περισσότερων τεχνικών.
- Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO – Search Engine Optimization)
- Πληρωμή ανά κλικ (PPC – Pay per Click)
- Μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων (Social Media Marketing)
- Μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing)
- Μάρκετινγκ μέσω email (Email Marketing)
- Μάρκετινγκ για κινητά (Mobile Marketing)
- Μάρκετινγκ συνεργατών (Affiliate Marketing)
1. Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO)
Η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), είναι η διαδικασία βελτίωσης της προβολής της ιστοσελίδας σας στα αποτελέσματα αναζήτησης καθώς και του αριθμού των ποιοτικών επισκεπτών στην ιστοσελίδα σας. Αυτό επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποίηση του ιστότοπου σας καθώς και των παραγόντων που επηρεάζουν την κατάταξη αναζήτησης.
2. Πληρωμή ανά κλικ (PPC)
Η πληρωμή ανά κλικ (PPC) είναι μια μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο που σας επιτρέπει να εμφανίσετε τον ιστότοπο σας στα αποτελέσματα αναζήτησης για συγκεκριμένα ερωτήματα αναζήτησης. Το Google Ads είναι το πιο συνηθισμένο παράδειγμα PPC.
3. Μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων (Social Media Marketing)
Το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων είναι η πρακτική της αξιοποίησης των καναλιών κοινωνικών μέσων (π.χ. Facebook, Instagram, Tik-Tok, Pinterest κλπ.) για την οικοδόμηση ενός εμπορικού σήματος, την αύξηση των πωλήσεων, την αύξηση των εσόδων και την προσέλκυση περισσότερων νέων επισκεπτών σε έναν ιστότοπο. Περιλαμβάνει την δημοσίευση και τον προγραμματισμό αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την ανάρτηση διαφημίσεων και το μάρκετινγκ επηρεασμού.
4. Μάρκετινγκ περιεχομένου (Content Marketing)
Το μάρκετινγκ περιεχομένου είναι ένας τύπος διαδικτυακού μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τη δημιουργία και την κοινή χρήση βίντεο, άρθρα σε blog, newsletters και αναρτήσεις σε κοινωνικά μέσα για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.
5. Μάρκετινγκ μέσω email (Email Marketing)
Το email marketing είναι μια μορφή άμεσου μάρκετινγκ όπου στέλνετε εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων με σκοπό να τους ενημερώσετε για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να τα μετατρέψετε σε πωλήσεις.
6. Μάρκετινγκ για κινητά (Mobile Marketing)
Το mobile marketing αναφέρεται σε διαφημιστικές καμπάνιες που στοχεύουν καταναλωτές μέσω κινητών συσκευών. Αυτό περιλαμβάνει SMS, MMS, ειδοποιήσεις push εφαρμογών, e-mail και ούτω καθεξής.
7. Μάρκετινγκ συνεργατών (Affiliate Marketing)
Το affiliate marketing είναι ένας τύπος μάρκετινγκ όπου πληρώνετε προμήθεια σε έναν ιστότοπο τρίτου με αντάλλαγμα την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας, σε ιστότοπο ή σε ομάδες κοινωνικών μέσων.
Τι κάνει το ψηφιακό μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας;
Με όλο και περισσότερους ανθρώπους να βασίζονται σε διαδικτυακές πηγές για να λάβουν πληροφορίες και να αγοράσουν προϊόντα, το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει γίνει ζωτικής σημασίας για κάθε επιχείρηση.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για την επιχείρησή σας επειδή:
- Μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό, καθώς δεν υπάρχουν γεωγραφικά όρια στο διαδίκτυο. Με τη βοήθεια του ψηφιακού μάρκετινγκ, η εταιρεία σας μπορεί να φτάσει σε κάθε γωνιά του πλανήτη ανά πάσα στιγμή.
- Σας βοηθά να στοχεύσετε το σωστό κοινό την κατάλληλη στιγμή λόγω της ευκολίας στόχευσης που προσφέρει το ψηφιακό μάρκετινγκ.
- Σας βοηθά να προσεγγίσετε περισσότερους πελάτες με μικρότερο κόστος από το παραδοσιακό μάρκετινγκ.
- Το ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε με τον δυνητικό πελάτη σας σε κάθε στάδιο της διαδικασίας αγοράς.
- Μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε μια πιστή πελατειακή βάση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που λαμβάνετε σχετικά με τους πελάτες σας για να τους εξυπηρετείτε καλύτερα κάθε φορά.
- Μπορεί να σας βοηθήσει να μετρήσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ με αριθμούς, παρέχοντας περιθώρια βελτίωσης στις μελλοντικές στρατηγικές.
Οι πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας
Είτε ξεκινάτε, είτε έχετε ήδη μια καθιερωμένη επιχείρηση, υπάρχουν πολλές στρατηγικές μάρκετινγκ που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε την επωνυμία σας και να αναπτύξετε την επιχείρησή σας. Μερικές τέτοιες στρατηγικές είναι οι εξής:
1. Αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ
To αυτοματοποιημένο μάρκετινγκ (ή Automation Marketing) χρησιμοποιεί λογισμικό για τη διεξαγωγή συνήθων δραστηριοτήτων μάρκετινγκ χωρίς να απαιτείται η συμμετοχή ανθρώπων. Αυτή η στρατηγική βοηθά στην εξοικονόμηση χρόνου, στη δημιουργία νέων δυνητικών πελατών και στην καλλιέργεια τους, όλα με χαμηλότερο κόστος.
2. Μάρκετινγκ επιρροής
Το μάρκετινγκ επιρροής (ή Influencer Marketing) είναι ζωτικής σημασίας στρατηγική μάρκετινγκ που πρέπει να ακολουθήσει κάθε εταιρεία και ειδικά οι μικρές. Οι influencers έχουν μια βάση από θαυμαστές στις κοινωνικές πλατφόρμες και οι οποίοι υιοθετούν προσωπικές συστάσεις. Λόγω του υψηλού ποσοστού αφοσίωσης, αυτό γίνεται μια ιδανική στρατηγική μάρκετινγκ για τις μικρές επιχειρήσεις να δημιουργήσουν δυνητικούς πελάτες και να δημιουργήσουν αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας τους.
3. Μάρκετινγκ παραπομπής
To μάρκετινγκ παραπομπής (ή Referral Marketing) είναι μια τακτική μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί από στόμα σε στόμα για να αναπτύξει πελατεία μέσω της υπάρχουσας πελατειακής βάσης. Με απλά λόγια, οι πελάτες σας γίνονται υποστηρικτές της επωνυμίας σας.
4. Εξατομικευμένο email μάρκετινγκ
Το μάρκετινγκ μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (ή Personalized Email Marketing) είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους απόκτησης και διατήρησης πελατών. Τα εξατομικευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που περιέχουν συγκεκριμένες προσφορές, σχετικό περιεχόμενο, βασικές πληροφορίες και αποστέλλονται σε συγκεκριμένους πελάτες.
5. Μάρκετινγκ ψηφιακών εκδηλώσεων
Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο διαδίκτυο (ή Digital Event Marketing), όπως podcast, ζωντανές συζητήσεις και διαδικτυακά συνέδρια, μπορούν να βοηθήσουν την επωνυμία σας να δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες. Αυτά τα συμβάντα επιτρέπουν επίσης στην εταιρεία σας να συλλέγει δεδομένα σχετικά με τις προτιμήσεις του κοινού σας και να επιμελείται συγκεκριμένες στρατηγικές μάρκετινγκ που τους εξυπηρετούν.
6. Καταχώριση Google Μy Business
Το google my business (ή GMB) μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να αποκτήσει προβολή και αξιοπιστία. Το επιχειρηματικό προφίλ στη Google θα σας βοηθήσει να παρέχετε αναλυτικές λεπτομέρειες σχετικά με την επιχείρησή σας. Είναι ζωτικής σημασίας, καθώς μπορεί να αυξήσει την κατάταξή σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και να παρέχει στους πιθανούς πελάτες ευκαιρίες να σας βρουν.

12 πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ για επιχειρήσεις
Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι σχετικά προσιτό. Ως εκ τούτου, είναι ιδανικό για κάθε επιχείρηση με μεγάλα σχέδια και μικρό προϋπολογισμό. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι προορίζεται μόνο για μικρές επιχειρήσεις. Ακόμη και μεγάλες εταιρείες μπορούν να επωφεληθούν από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Εδώ είναι οι πιο σημαντικοί λόγοι για τους οποίους κάθε επιχείρηση πρέπει να υιοθετήσει το ψηφιακό μάρκετινγκ σήμερα.
1. Δημιουργήστε μάρκα με αξιοπιστία
Η δύναμη του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ότι μπορείτε να δημιουργήσετε μια επωνυμία γρήγορα. Επίσης, οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης στην επωνυμία της επιχείρησης σας.
2. Προσεγγίστε τοπικούς πελάτες
Μπορείτε να αυξήσετε την τοπική προβολή σας μέσω του ψηφιακού μάρκετινγκ. Με τη βοήθεια τοπικών υπηρεσιών SEO και στοχευμένων διαφημίσεων μπορείτε να προσεγγίσετε πελάτες στην περιοχή σας και να τους διευκολύνετε να σας βρουν. Από νεοσύστατες επιχειρήσεις έως καταστήματα, κάθε τοπική επιχείρηση μπορεί να επωφεληθεί από το ψηφιακό μάρκετινγκ.
3. Αλληλοεπιδράστε με τους πελάτες
Ένα άλλο αξιοσημείωτο πλεονέκτημα του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ότι προσφέρει υψηλότερο επίπεδο αφοσίωσης πελατών. Οι πελάτες μπορούν να σχολιάσουν, να μοιραστούν και να κάνουν μου αρέσει στις αναρτήσεις σας, επιτρέποντάς σας να ενισχύσετε τη σχέση σας μαζί τους. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει περισσότερες πωλήσεις.
4. Κερδίστε την αφοσίωση των πελατών
Μπορείτε να αλληλοεπιδράσετε με τους πελάτες σας, να λύσετε τα προβλήματά τους, να απαντήσετε στις ερωτήσεις τους και να εκτελέσετε προγράμματα αφοσίωσης για να τους κάνετε πιστούς στην επιχείρηση. Η αφοσίωση των πελατών είναι κρίσιμη για την επιτυχία μιας επιχείρησης, επειδή ένας ευχαριστημένος πελάτης όχι μόνο θα επιστρέψει, αλλά θα συστήσει επίσης τα προϊόντα σας στους φίλους και την οικογένειά του.
5. Στοχεύστε αποτελεσματικά το κοινό σας
Τα εργαλεία ψηφιακού μάρκετινγκ όπως η πληρωμή ανά κλικ (pay per click), η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, θα σας βοηθούν όχι μόνο να αυξήσετε τις πωλήσεις, αλλά και να βρείτε το κοινό-στόχο σας και να κατανοήσετε τη συμπεριφορά τους. Οι εταιρείες ψηφιακού μάρκετινγκ χρησιμοποιούν αυτές τις πληροφορίες για να δημιουργήσουν καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ που βοηθούν την επιχείρησή σας να προσεγγίσει τα σωστά άτομα την κατάλληλη στιγμή. Η αποτελεσματική στόχευση είναι ένα από τα κύρια οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ.
6. Ευρύ φάσμα τύπων περιεχομένου
Ένα πλεονέκτημα του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι ότι είναι ευκολότερο και λιγότερο δαπανηρό να αναπαραχθεί ένα κομμάτι περιεχομένου και να χωρέσει σε πολλές πλατφόρμες, κάτι που είναι μια πολυτέλεια που λείπει από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Οι ψηφιακοί έμποροι χρησιμοποιούν μια ποικιλία τύπων περιεχομένου, όπως e-books, podcast, blogs και ούτω καθεξής, για να βοηθήσουν μια επωνυμία να αναπτυχθεί στο διαδίκτυο. Όλοι αυτοί οι τύποι περιεχομένου μπορούν να σας βοηθήσουν να αυξήσετε την προβολή σας στο διαδίκτυο.
7. Χαμηλότερο κόστος διαφήμισης
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του ψηφιακού μάρκετινγκ είναι η προσιτή τιμή του. Είναι η φθηνότερη και καλύτερη εναλλακτική λύση στο παραδοσιακό μάρκετινγκ. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι καμπάνιες ψηφιακού μάρκετινγκ απαιτούν λιγότερους πόρους σε σύγκριση με το παραδοσιακό μάρκετινγκ.
8. Εύρεση και μετατροπή χρηστών σε πελάτες
O πρωταρχικός στόχος στη πρόκληση ενδιαφέροντος (ή Lead Generation) είναι να μετατρέψει τους επισκέπτες σε πελάτες που κάνουν αγορές. Κλείνει το χάσμα μεταξύ της επιχείρησής σας και των δυνητικών πελατών εξαλείφοντας τους αγοραστές βιτρίνας. Μπορείτε να επιτύχετε συνεπή δημιουργία δυνητικών πελατών βελτιστοποιώντας τη σελίδα προορισμού σας, στοχεύοντας διαφημίσεις κ.λπ.
9. Καλύτερα ποσοστά μετατροπής
Λόγω της εστιασμένης προσέγγισής του, το ψηφιακό μάρκετινγκ έχει υψηλότερο ποσοστό μετατροπής (Conversion Rates) από το παραδοσιακό μάρκετινγκ. Συνδυάζοντας τις αναφορές (Report Analytics) με ένα ωραίο σχεδιασμό ιστοσελίδας, αυξάνετε τις πιθανότητές σας να επιτύχετε περισσότερες μετατροπές και πωλήσεις. Η υψηλότερη μετατροπή είναι ένα από τα σημαντικά οφέλη του ψηφιακού μάρκετινγκ
10. Στοχεύστε πελάτες σε όλο τον κόσμο
Μπορείτε να συνδεθείτε με πελάτες σε ολόκληρο το κόσμο, χωρίς να ξοδέψετε πολλά χρήματα. Με τη βοήθεια του ψηφιακού μάρκετινγκ, ακόμη και μια νέα μικρή επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει πελάτες παγκοσμίως μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
11. Παρακολουθήστε και μετρήστε τις καμπάνιες
Με τη βοήθεια του google analytics, κάθε καμπάνια ψηφιακού μάρκετινγκ μπορεί να παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο και να μετράτε αριθμητικά. Αυτό βοηθά τους επαγγελματίες να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές και να βελτιστοποιήσουν τις καμπάνιες μάρκετινγκ στο μέλλον.
12. Στοχεύστε το σωστό κοινό
Μπορείτε να στοχεύσετε δυνητικούς πελάτες με ψηφιακό μάρκετινγκ. Οι εταιρείες μάρκετινγκ χρησιμοποιούν ιστορικά δεδομένα για να εντοπίσουν άτομα που ενδιαφέρονται για το προϊόν σας και να δημιουργήσουν αποτελεσματικές καμπάνιες.
Πότε πρέπει να προσλάβετε μια εταιρεία ψηφιακού Marketing
Recent Comments