Πολύ πιθανόν να είστε κάποιος από τους πολλούς επιχειρηματίες εκεί έξω, που ο κορονοϊός έχει σχεδόν τσακίσει. Το ποσοστό των μικρών επιχειρήσεων που δηλώνουν μια τεράστια μείωση των εσόδων τους από τη στιγμή που ξεκίνησε ο Covid-19 είναι πλέον τεράστιο. Για να αντιμετωπιστεί αυτή η οικονομική αλλαγή, ίσως χρειαστεί να αλλάξετε κάποιες από τις διαδικασίες σας, όπως οι στρατηγικές μάρκετινγκ.

Το Μάρκετινγκ κατά τη διάρκεια του Covid-19: 5 Συμβουλές

Είναι πλέον αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει αλλάξει τις ζωές τόσο των καταναλωτών όσο και των επιχειρήσεων. Με αυτή τη σημαντική αλλαγή και το «νέο φυσιολογικό» έρχεται ένας νέος τρόπος για προσεγγίσετε τους πελάτες σας. Για να εφαρμόσετε το μάρκετινγκ σας εν μέσω κορονοϊού και να διατηρήσετε την επιχείρησή σας ζωντανή αυτή τη δύσκολη περίοδο, χρησιμοποιείστε αυτές τις πέντε Covid-19 συμβουλές μάρκετινγκ.

  1. Καθησυχάστε τους πελάτες σας

Οι πελάτες σας είναι ο νούμερο ένα οπαδός σας. Χωρίς αυτούς δεν θα μπορούσατε να είστε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Σε μια τόσο ασταθή περίοδο που όλα είναι αβέβαια, οφείλετε να διαβεβαιώσετε τους πελάτες σας ότι είστε ακόμα εδώ γι’ αυτούς και πως η επιχείρηση σας θα εξακολουθεί να υπάρχει. 

Πώς μπορείτε να καθησυχάσετε τους πελάτες σας με τακτικές μάρκετινγκ; 

Αυτά που μπορείτε να κάνετε για να τους ενημερώσετε σχετικά με το πώς εσείς ανταποκρίνεστε στον κορονοϊό αλλά και για το ότι είστε ακόμα εδώ γι’ αυτούς, σε περίπτωση που σας χρειαστούν.

  • Στέλνετε ενημερωτικά emails
  • Δημοσιεύετε συχνά στις σελίδες σας στα social media
  • Προσθέσετε πληροφορίες και ειδοποιήσεις στους λογαριασμούς των καταναλωτών σας.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η διαβεβαίωση στους πελάτες σας ότι όλα θα πάνε καλά είναι απαραίτητη. Είναι σίγουρο πως οι πελάτες σας θα εκτιμήσουν την ενημέρωση αλλά και το ενδιαφέρον σας για την κατάσταση που όλοι διανύουμε. Όταν επικοινωνείτε  με τους πελάτες σας διατηρήστε έναν ήρεμο τόνο με ένα θετικό μήνυμα.

  1. Δημιουργείστε 

Η εποχή του κορονοϊού δεν είναι η κατάλληλη για να εφαρμόσετε τις παλιές σας στρατηγικές μάρκετινγκ. Είναι καιρός να ρισκάρετε και να γίνετε δημιουργικοί με τις τακτικές μάρκετινγκ που θα ακολουθήσετε. Όσον αφορά λοιπόν το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας κατά τη διάρκεια του Covid-19, όσο δημιουργικότεροι είστε, τόσο το καλύτερο. Είναι η εποχή που μπορείτε να ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό, έχοντας έναν μοναδικό τρόπο για την κυκλοφορία των προϊόντων σας στην αγορά. Πέραν όμως αυτού, η βελτίωση του μάρκετινγκ μπορεί να σας βοηθήσει να προσελκύσετε νέους πελάτες και να συνεχίσετε την ανάπτυξη της επιχείρησης σας κατά τη διάρκεια του κορονοϊού. 

Πώς όμως μπορείτε να ανεβείτε επίπεδο στο μάρκετινγκ σας κατά τη διάρκεια της νέας αυτής πραγματικότητας; Μπορείτε για παράδειγμα να προωθήσετε μοναδικές προσφορές, όπως μίνι δοκιμαστικά δέματα που ίσως φέρουν τους πελάτες στην πόρτα σας. Μπορείτε επίσης να προσφέρετε εικονικές επιλογές, όπως μαθήματα μέσω διαδικτύου, online συναντήσεις για να έρθετε σε άμεση επικοινωνία μαζί τους, ή online παρουσιάσεις των προϊόντων σας. 

Ότι και να αποφασίσετε να κάνετε, διασκεδάστε το! Αφιερώστε λίγο χρόνο για να ανακαλύψετε φρέσκες  ιδέες  και να σκεφτείτε τι θα μπορούσατε  να κάνετε για να προσελκύσετε πελάτες, να τους κάνετε να θέλουν να καταναλώσουν ή χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες σας.

  1. Μην ξεχνάτε τα Social Media

Ακόμα και πριν από τον κορονοϊό τα social media ήταν στα πάνω τους. Ήδη από το 2019 οι χρήστες που έχουν προφίλ στα social media έχουν αυξηθεί με ρυθμό που ακόμα μεγαλώνει και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Εάν θέλετε να αναβαθμίσετε την επιχείρηση σας αυτό το διάστημα, δεν έχετε παρά να μεταφέρετε όλες τις στρατηγικές σας στα social. Και η αλήθεια είναι πως η εποχή του κορονοϊού είναι η  κατάλληλη στιγμή για να προωθήσετε τις επιχειρηματικές σας, με ενέργειες μέσω διαδικτύου. Για να το πετύχετε αυτό, πρέπει να είστε ενεργοί χρήστες και να παρουσιάζετε πράγματα στον κόσμο που σας παρακολουθεί. Για παράδειγμα:

  • Ξεκινήστε ή συμμετέχετε σε συζητήσεις
  • Χρησιμοποιείστε χορηγούμενες δημοσιεύσεις ή πληρωμένες διαφημίσεις
  • Δημοσιεύστε πιο συχνά
  • Κάντε Online διαγωνισμούς
  • Κρατήστε τους πελάτες σας ενημερωμένους σχετικά με τα καταστήματα σας
  • Προωθήστε ειδικές ή limited edition προσφορές

Τα Social Media  είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να φτιάξετε την εικόνα της επιχείρηση σας. Μάλιστα είναι μια σχετική οικονομική επιλογή για να προωθήσετε την επιχείρηση σας και να διατηρήστε αλλά και να κερδίσετε νέους υποστηρικτές.

  1. Χτίστε σχέσεις εικονικά

Το να δημιουργηθούν σχέσεις είναι από τα πράγματα που λέγεται εύκολα αλλά γίνεται δύσκολα, ιδίως όταν αυτές πρέπει να χτιστούν μέσω διαδικτύου και όχι δια ζώσης. Καθώς όμως βρισκόμαστε σε αυτή τη νέα πραγματικότητα του κορονοϊού, όποιος θέλει να επιβιώσει η επιχείρηση του δεν έχει παρά να χτίσει και να ενδυναμώσει τις σχέσεις με τους πελάτες του μέσω διαδικτύου. 

Για να το καταφέρετε να ενδυναμώσετε τις σχέσεις με τους πελάτες σας, πρέπει να «μπείτε στα δικά τους παπούτσια». Τι θα θέλατε εσείς να δείτε και να ακούσετε από μια εταιρεία; Πώς θα νιώθατε αν βλέπατε μια από τις δικές σας στρατηγικές μάρκετινγκ επικοινωνίας;

Κρατήστε μια ανοιχτή, ειλικρινή και διακριτική επικοινωνία. Έαν μέχρι στιγμής δεν έχετε κάποιο τακτικό ρυθμό επικοινωνίας με τους πελάτες σας, τώρα είναι η ώρα να το ξεκινήσετε. Σκεφτείτε για παράδειγμα τις καμπάνιες μέσω email. Όσο περισσότερο συνδέεστε με τους πελάτες σας και έχετε αίσθηση για το ποιοι είναι, τόσο καλύτερα μπορείτε να τους εξυπηρετήσετε και να βρείτε τυχόν κενά στις ανάγκες τους που ίσως μπορείτε να καλύψετε στο μέλλον. Το κλειδί για μια εποικοδομητική επικοινωνία είναι η ενσυναίσθηση, να είστε γνήσιοι, αληθινοί και ιδιαίτερα προσεκτικοί. 

  1. Βελτιώστε την διαδικτυακή σας παρουσία

Καθώς ο κορονοϊός ακόμα εξελίσσεται και όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται στο διαδίκτυο με κάποιο τρόπο, δεν υπάρχει καλύτερο timing για να δουλέψετε την παρουσία της επιχείρησης σας στο διαδίκτυο. Έχοντας μια ισχυρή online παρουσία θα σας βοηθήσει να χτίσετε ένα δυνατό  brand και  να αποκτήσετε αξιοπιστία για να προσελκύσετε νέους πελάτες. Επιπλέον, καθιστά την επιχείρηση σας πιο εύκολα προσβάσιμη στους πελάτες έτσι ώστε οι ίδιοι να μπορούν να βρουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι έχει να προσφέρει η επιχείρηση σας. 

Τον τελευταίο χρόνο όπως θα έχτε διαπιστώσει ο αριθμός και των ανθρώπων αλλά και των ωρών που αφιερώνουν στο διαδίκτυο έχει αυξηθεί και συνεχίζει να αυξάνετε ραγδαία. Είναι καιρός να λάβετε το γεγονός αυτό προς όφελος σας. Για να αναβαθμίσετε τη διαδικτυακή σας παρουσία μπορείτε: 

  • Να βελτιώσετε την εμπειρία του χρήστη (UX) 
  • Να δημιουργήσετε πολύτιμο περιεχόμενο
  • Να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπο της επιχείρησης σας για κινητά 
  • Να κάνετε μια SEO έρευνα
  • Να ενσωματώσετε λέξεις-κλειδιά στις ιστοσελίδες σας
  • Να συμμετέχετε σε Online κοινότητες και φόρουμ 

Μην ξεχνάτε πως ακόμα και αν έχετε μια κορυφαία διαδικτυακή παρουσία, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Μελετήστε, αξιολογήστε τις εναλλακτικές σας και δώστε στην επιχείρηση σας την online εξέλιξη που της αξίζει. 

Γιατί είναι σημαντικό να ενισχύσετε το μάρκετινγκ της επιχείρησής σας κατά τη διάρκεια του Covid-19;

Είτε με πανδημία είτε χωρίς, το μάρκετινγκ είναι πάντα ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για μία επιχείρηση. Πώς όμως μπορείτε να συνεχίσετε να βελτιώσετε τις προσπαθειες για επιτυχημένες τακτικές μαρκετινγκ; Η απάντηση στο ερώτημα βρίσκεται στα εξής:

  • Να ξεχωρίσετε από τους ανταγωνιστές 
  • Να μάθετε περισσότερα για τους πελάτες-στόχο σας
  • Να συσφίξετε τις επιχειρηματικές σας σχέσεις
  • Ετοιμαστείτε για την επιτυχία στη μετά κορονοϊό εποχή

Παρόλο που έχει χαρακτηριστεί ως μια εποχή στασιμότητας, δεν θα πρέπει να σας σταματήσει όσων αφορά τις προσπάθειες σας στο μάρκετινγκ. Τώρα είναι η ευκαιρία σας να είστε πιο στρατηγικοί από ποτέ, να μπείτε στη θέση των πελατών σας και να τους προσφέρετε ότι καλύτερο περιμένουν από εσάς.