Το λεγόμενο “Prototyping” είναι αναπόσπαστο μέρος του σχεδιασμού, αλλά όταν πρόκειται για μια εμπειρία και ανθρώπινη αλληλεπίδραση, μπορεί να είναι δύσκολο να καταλάβουμε πώς να το κάνουμε. Μπορεί εύκολα να φανταστεί κάποιος ένα πρωτότυπο μοντέλου ενός φυσικούς προϊόντος αλλά η συγκεκριμένη διαδικασία χρειάζεται δουλειά. Τα πιο πετυχημένα service prototypes βασίζονται στις πραγματικές ανάγκες των πελατών και συν-δημιουργήθηκαν με το άτομα που είναι υπεύθυνα για την παροχή της υπηρεσίας. Είτε δημιουργείτε storyboards και σκίτσα, είτε εικονικούς χώρους, αυτές οι τρεις συμβουλές θα σας δώσουν λίγη έμπνευση ώστε να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε το δικό σας service prototype:

  • Δώστε μεγαλύτερη προσοχή στις λεπτομέρειες που έχουν σημασία.

Λάβετε υπόψιν πως με οποιοδήποτε πρωτότυπο και αν δουλέψετε, επιθυμείτε να ξοδέψετε όσο το δυνατόν λιγότερη προσπάθεια και χρήματα, για να μάθετε πολλά. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα πρωτότυπα των υπηρεσιών, τα οποία μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, και συχνά περιλαμβάνουν στοιχεία όπως άτομα, χώρο, φυσικά και ψηφιακά αντικείμενα. Βρείτε ποια στοιχεία της υπηρεσίας σας είναι απαραίτητα, για να δείξετε στους πιθανούς χρήστες ποια θα ήταν η εμπειρία τους στην πραγματικότητα και περιορίστε τα υπόλοιπα. Για παράδειγμα, εάν θέλετε οι άνθρωποι να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι σε μια τέτοια εμπειρία, ίσως να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο σχεδιάζοντας τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων και λιγότερο χρόνο για να υπολογίσετε το σχεδιασμό του χώρου όπου πραγματοποιούνται οι αλληλεπιδράσεις.


  • Ο παράγοντας “Πριν και Μετά”.

Πάντα να λαμβάνετε υπόψιν την εμπειρία του χρήστη από το πριν και το μετά, όχι μόνο από μια στιγμή. Σκεφτείτε κάτι απλό, για παράδειγμα να κάνετε check in σε ένα ξενοδοχείο. Τι συμβαίνει πριν; Οι φιλοξενούμενοι που φθάνουν από ταξίδι; Είναι κουρασμένοι; Έρχονται για να γιορτάσουν το μήνα του μέλιτος; Ως πάροχος υπηρεσιών, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι δεν είστε το μόνο πράγμα στο μυαλό του χρήστη, επεξεργάζονται αυτήν τη στιγμή μαζί με όλα όσα συμβαίνουν στη μέρα τους. Μετά το check in, μπορούσαν εύκολα να βρουν το δωμάτιό τους; Ήταν καθαρό; Ήταν εύκολη η μετάβασή τους στις προγραμματισμένες τους δραστηριότητες κλπ.;


  • Συμμετοχή χρηστών και υπαλλήλων.

Το prototyping μας βοηθάει να δούμε πού έχουμε σημειώσει πρόοδο και πού έχουμε αποτύχει. Ο σχεδιασμός υπηρεσιών είναι μια διαδικασία που πρέπει να γίνει συνεργατικά, ιδιαίτερα με εκείνους που είναι τελικά υπεύθυνοι για την παροχή της υπηρεσίας στους πελάτες. Αυτό διασφαλίζει ότι έχετε τη σωστή εμπειρία και βάθος για να δημιουργήσετε νέες ιδέες και να προωθήσετε το μελλοντικό όραμα της εταιρείας σας.

Ποιον θα πρέπει να προσκαλέσετε λοιπόν, ώστε να δημιουργήσετε και να δοκιμάσετε τα πρωτότυπα σας; Σκεφτείτε τους υπαλλήλους, τους τελικούς χρήστες, ακόμη και τα άτομα που κινούνται πίσω από τα παρασκήνια και μάθετε πώς πρέπει να εμφανίζονται στα πρωτότυπα σας.

Ωστόσο, η καλύτερη συμβουλή για το service design prototyping είναι η ίδια με οποιοδήποτε άλλη εργασία σχετική με το design: Κάντε το νωρίς, κάντε το συχνά και συνεχίστε το δρόμο προς τη σωστή λύση.